Kalahooaja alustuseks

Sellest hooajast alates võtan kalastushobi natuke tõsisemalt. Selleks sai tegelikult juba märtsi keskel muretsetud harrastuspüügiõigus ehk püügiõigus (see tavaline, mida igaüks vajab, kui ei püüa ühe käsiõngega veekogu kaldast). Kokkuhoiu mõttes sai püügiõigus ostetud terveks aastaks; seega kehtib see koguni järgmise aasta jääpüügini välja – eks siis saab uue õiguse osta.
Õnneks ei ole 11,50€ just teab, mis tappev summa.

Peipsil jääaugust püük

Tegelikult algas kalastushooaeg minu jaoks justnimelt märtsi keskel, kui sai esimest korda elus käidud koos äiaga Peipsil autoga jääpüüki tegemas. See on ilgelt lahe kogemus! Juba autoga mööda Peipsi jääd sõita on lahe – sellele veel jääaugust kalapüük otsa ja tulemus on lausa super. Aga mis kõikse tähtsam – tol korral püüdsime 5kg kala ka! Seal oli ahvenaid ja särgi ning isegi üks kiisk eksis teiste sekka. Minu meelest täitsa korralik saak!
Mõned pildid sellest kogemusest ka (mina tegin pilti):

Kajalood

Aarega (äiapapa) sai arutatud ja mõeldud ning pikalt kaalutud, et kuidas ikkagi on parem leida üles kala. Eelmisel aastal läksime ikka ehku-peale paadiga mingisse kohta ja püüdsime. Vahest sattus hea koht, vahest mitte. Juba siis Aare rääkis, et kajalood on hea asi – näeb kohe ära, kui kalaparv ligi on.

Sel kevadel sai otsus vastu võetud – ostame kajaloodi. Valisime ja kaalusime mitut varianti ning lõpuks jäime Garmini seadme peale pidama. Garmini valikust sai valitud mudel Fishfinder 160C. See tundus selline kõikse lahedam ja mõnusam. Netist sai infot loetud ja videosid vaadatud. Lisaks mõni tuttav ütles ka, et hea asi.
Tänase päevani pole veel paati vette saanud, seega katsetamine seisab alles ees. Kindlasti on hea riistapuu!

Püügivarustus

Nüüd, kui käsiõngega on saanud natuke katsetada, on  õige pea aeg minna päriselt kalale. Enne seda sai otsustatud, et ma muretsen omale ka natuke varustust – eelmisel aastal püüdsin oma käsiõngega või Aare varustusega. Nüüd aga läksin SALMO poodi ja lasin omale soovitada seal kaks varustust.

1. Minu tingimus oli – haugi püügiks varustus. Selleks sai siis muretsetud spinning, rull, tamiil ja mõned landid (nii haugile kui ahvenale). Usaldasin siin pea täielikult müügimehe head arvamust asjast (ja seletasin põhiliselt hinnavahemikest ning sellest, et pikem spining on natuke raskem ja paadist halb visata ;-))
  2. Minu tingimus oli – tonkarakendust vaja. Siin läks komplekti spinning, rull, tamiil, põhjarakendus (kohe valmis selline tonkarakendus) ja tinaplönnid.
  3. Lisaks soovitati võtta ka kalastuskast. Siin olen tagantjärgi õnnelik, et müügimees ei kuulanud mind, kui ma ütlesin, et “see kast on liiga suur – mis ma siuksega teen!”. kodus panin varustuse kasti sisse ja vaat, et oleks võinud natuke suurem olla. Aga tegelikult on see täiesti paras kast.
  4. Kõige tähtsam asi oli loomulikult see riistapuu, millega konksu kala kurgust kätte saab – mina eelmisel aastal ei õppinudki ära seda trikki, kuidas sügavalt sisse söödud konksu kätte saab. Nüüd näen siis, kuidas see riistapuu töötab   🙂
  5. Ja veel üks väga tähtis asi oli sääsetõrjevahend. Ma muidugi küsisin, et kas selles poes müüdavad on paremad kui toidupoe omad (kõik teavad ju OFFi, mis peletab kõik inimesed ja mõned sääsed). Siia juurde käis jutt, et kui OFFis on seda tõrjevahendit 3%, siis selles on 97% ja kõik jahimehed kasutavad, kuna lõhnatu jms ning kulub väga vähe.

Mitmel ostetud asjal oli sel hetkel kliendile 30% soodustust, seega sai minust ka SALMO klient (kaardi hind sai pea 10-kordselt kokkuhoiuga “tagasi teenitud”).

Varustuse hulka kuulub tegelikult veel palju asju (alustame või paadist) – aga need on meil Aarega kahasse olemas. Kasti panin veel pealambi (öösel püügi jaoks), taskunoa ja binokli – noh, et kui kala ei näkka, saab loodust imetleda.

Ja siit edasi on ainult puhas kalapüüdmise rõõm! Küll see kala juba tuleb!